"Nu tot ce e natural e frumos" M. Eminescu

"Nu poti vedea bine decat cu inima. Esentialul este invizibil pentru ochi."
Antoine de Saint- Exupery


duminică, 7 martie 2010

Imn inchinat mamei



Multumesc.

Multumesc, mama, pentru blandetea si bucuria cu care m-ai vegheat. Cu gestul de a ma sustine in momentul in care am facut primii pasi si continui si astazi sa-mi sustii pasii cu ingaduinta si cu increderea ta. Cu ochii tai mereu zambitori care au stiut sa-mi arate frumusetile vietii, care nu se afla neaparat in aceasta lume.

M-ai invatat sa vad binele si frumosul, sa-l descopar si acolo unde nu am crezut vreodata ca exista. Sa cresc intotdeauna udata de credinta, sa-mi inalt aripile catre cer si sa nu uit niciodata ca totul imi sta in puteri.

Iti multumesc pentru sutele de povesti pe care mi le-ai citit cu care mi-ai imbogatit sufletul, pentru acele povesti si poezii de un romanesc etern cu care m-ai apropiat de tara si iti multumesc pentru miile de carti cumparate. M-au ajutat mult in evolutia mea la un moment dat.

Iti multumesc ca mi-ai citit aceeasi poveste de zeci de ori, ori de cate ori vroiam sa o ascult. Ca ai avut grija si sensibilitatea de a ma creste intr-un mod sanatos, de a ma hrani cu lucrul mainilor tale. Doar un suflet maret se transforma pe el insusi si alege sa creasca doar pentru a oferii copiilor ce e mai bun.

Tu ai ales sa cresti cu mine, iar eu nu voi inceta sa cresc. Pentru mine esti vesnica si esti ceea mai minunata fiinta. Care ma iubeste neconditinat care raspunde afirmativ la orice alegere a mea. Ai stiut sa-mi dai o alternativa sanatoasa la orice durere a mea.


Mi-ai ales jocurile cele mai frumoase care m-au ajutat sa construiesc o lume asa cum mi-o doream.

Ai stiut sa dai culoare fiecarei pagini din viata mea, sa o scrii cu litere de cristal, sa le legi cu bunatate intr-o carte inceputa de tine si mi-ai dat penelul libertatii de a scrie in ea. Mi-ai oferit o parte din tine dincolo de sfaturi si invataturi. Afectiv mi-ai oferit totul. Iar pentru mine aceasta inseamna totul.


Tu doar ai fost si esti. Si pentru mine inseamna totul sa stiu si sa simt ca e mereu cineva care te asculta care nu se supara ca nu afla vesti mai frecvent de la mine, care se multumeste cu faptul ca sunt bine. Ca ai ales sa fi alaturi de mine si m-ai lasat sa-mi conduc viata.


Iti multumesc pentru mirosul de vanilie, portocal, busuioc si dafin cu care mi-ai incantat simturile. Cu aceasta minunata terapie cu care impeteai culorile si aromele in forme de prajituri. Prajituri cu dragoste facute cu maiestrie de mainile tale si modelate de sufletul tau.

M-ai invatat sa iubesc natura prin faptul ca tu ai iubit-o, sa iubesc arta prin iubirea care o aveai si respectul pentru arta. Sa inteleg Limba prin felul in care tu o spuneai. Sa descopar sensurile acolo unde tu gasisei inteles.
Mi-ai oferit darul libertatii si mi-ai oferit lumina ca sa-mi vad calea. Nu mi-ai dictat in viata ce sa simt si ce sa spun ci m-ai lasat sa aleg sa fac ceea ce-mi place, ceea ce simt. Ai stiut sa-mi spui doar "da" la orice alegere si astfel m-ai ajutat sa-mi asum raspunderea.
Mi-ai fost exemplu de abundenta si dintotdeauna ai stiut sa spui cuvinte pline de iubire si sa ne indrepti spre bine.
Prima data am scris cu mana ta si cu gandurile mele apoi mi-ai ghidat mana sa scriu litere si apoi m-ai lasat sa scriu din viata. Ai fost ceea care m-a incurajat ca psihologia si arta mi-o pot manifesta in viata personala nu numai prin profesie. Mi-ai fost invatator, profesor in ceea ce priveste daruirea. Ai stiut sa-mi arati ca atunci cand ai sentimentul ca nu ai si nu esti de ajuns atunci esti in ceea mai mare bogatie pe care ti-o poti spori doar daruind. Daruind neconditionat.
Ai stiut sa fi langa mine in momentele importante din viata si mi-ai daruit cele mai frumoase flori.

Afectiv mi-ai dat totul. Totul cu temei, indeplinindu-ti misiunea de mama si femeie. Un dar minunat si pentru mine.

M-ai invatat ca ingredientele cele mai importante sunt sarea si iubirea, prin faptul ca tu le-ai folosit. Din manifestarea ta mai invatat. Mi-ai vorbit atat de mult, incat am auzit mai putin, am ascultat si mai putin si ti-am ascultat manifestarea.

Mi-am amintit de pinguinul si greierele de plus confectionate de tine, erau cele mai frumoase si unice. Asa cum esti si tu.

Tu m-ai aratat ca iubirea neconditionata si manifestarea ei se transmite din generatie in generatie, astfel manifestarea ta in daruire va fi vesnica. Un arbore in care ai fost si fruct si frunza si ram. Ai trecut din anotimp in anotimp si ti-ai pastrat sufletul vesnic bucuros ca o primavara.

Iti multumesc pentru primavara ce esti in viata mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu