"Nu tot ce e natural e frumos" M. Eminescu

"Nu poti vedea bine decat cu inima. Esentialul este invizibil pentru ochi."
Antoine de Saint- Exupery


marți, 14 iunie 2011

Dialog intr-un autoportret


Atinge-ma cu un gand,
Misca-ma cu un cuvant,
Reda-ma printr-un cant,
Si inalta-ma visand.

Priveste-ma, pentru a ma cuceri.
Cauta-ma, pentru a-mi reaminti.
Innotul printre nuferi,
Brodat de un lan de flori.

Linisteste-mi gandul,
Ascultandu-mi inima.
Citeste-mi sentimentul,
Dezlegand enigma.

Adoarme-mi somnul,
Cunoscandu-mi ritmul.
Si descifrandu-mi  urma
Cantata intr-o rima…

Urmareste-mi acea clipire
Ce urmeaza dupa o privire
Ca reactie comuna,
Nascuta din lumina.

Da-mi aripi din ecouri,
Fa-mi din gene fluturi
Si valuri din zambet,
Inaltandu-ma in cuget.

Ridica-mi privirea diminetii
Ca sa vad in zare,
Pastrand taina noptii
Din miere si sare.

Si lasa-mi sufletul,
Sa-mi anime trupul
Pe un ingust culoar,
De care se agata, timpul.

Zugraveste albastrul pe fundal
Caci ochii-mi sunt deschisi in cadru,
Cu miscari semicirculare si tandru…
Netezite de un pastel regal.

Reda-ma asa cum Sunt,
Ca sa-mi amintesc ce am fost.
Pentru ca toate au un rost,
Chiar si o mana de pamant.

Prin vibratii unitare
In aripi de lumini coboara
Ingeri, ce pasul si-l masora
Emanand miresme sacre.

Dans elegant de fluturi
Intr-o ploaie de polen
Deschid palete de culori
Redate de atatia pictori.

Viziuni fragmentate
De simturi si valori
Oglindesc o realitate
Ce atrage uneori.

In scluptura, ridicand.
Lutul fetei, modeland
Prin transfer de amintiri,
De la omide la fluturi.

Fa-mi din roua, oglinda
Pentru o lume ce colinda
Si esenta isi inunda,
Pictand printre crochiuri.

Acum… ca mi-ai dat contur
Ma lasi sa intuiesc?
Ce am de jur-imprejur,
Ma definesc.

Mantra imi e aforism,
In culoarea pala
Ce-mi da conturul,
Pe o alba coala.

Si iubesc albastrul marii
Ce da si culoarea zarii.
Si ador lumina lunii,
Vazand paradoxul lumii.

Artisti in propria creatie,
Geneza o reconfigureaza.
Cifra impara din ecuatie,
Cu cifre impare rezoneaza.

Creatie a propriei creatii
Creatori, de forma-n continut!
Starnind proiectii si reactii
Necreat in cunoscut.



pictura, fotografie, versuri: Diana Pamfil

4 comentarii:

  1. Miros primavara verii din ceea ce respiri... :) Frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Astazi am intrat pentru prima data pe acest blog.Prima reactie a fost "wow...ce frumos".Imi place foarte mult aspectul ingrijit al acestui blog.Imi lasa impresia ca in fiecare poza,in fiecare citat,in fiecare cuvant este pus mult suflet si acest lucru este absolut minunat.Pozele sunt superbe,te felicit din tot sufletul.In momentul de fata timpul nu imi permite sa stau ore intregi si sa citesc bloguri,deoarece BAC-ul bate la usa si de aceea am citit doar putin,insa a fost sufiecient cat sa decid ca voi reveni cu mare drag aici.

    RăspundețiȘtergere